כמה עולה להוציא ספר לאור?

כמה עולה להוציא ספר לאורלא מעט סופרים בתחילת דרכם אשר זה עתה סיימו לכתוב את ספרם, מעלים את השאלה כמה עולה להוציא ספר? וזאת כיוון שידוע שלצד ההכנסות העתידיות, תחילה יש להשקיע, וזאת על מנת לעבור עריכה והגהה מקצועית, על מנת להשקיע בעלות הדפסת ספר וכריכה ועל מנת להשקיע במיתוג ושיווק מתאים. אי לכך, ללא ספק מדובר בשאלה שיש לה מקום, אך יחד עם זאת יש לציין שכל עוד פונים אל הוצאת ספרים אחרת, ניתן למצוא עלויות משתנות, ועל כן תמיד מוטב להשוות ולפעול רק לאחר שבוחנים באופן מושכל.

עלויות לצד סיכויים

יש לדעת שכל עוד פונים אל הוצאות ספרים היותר גדולות, הרי שאז אין צורך לשלם על הוצאת הספר, אלא רק מה שהוצאתם מכיסכם עד לסיום הכתיבה וההגשה לאור, וזאת כי לא פעם סופרים בוחרים להיעזר בשירותי הגהה מקצועית ובשירותי בחינה לשונית, לפני שהם מבקשים מהוצאת ספרים גדולה לבחון את כתב ידם. עם זאת, לצד העובדה שאצל ההוצאות הגדולות ביותר אין צורך לשלם, גם יש לציין שרוב הסיכויים שהספר שלכם יתקבל אצלם הנו מזערי, במיוחד אם אתם סופרים שנמצאים בתחילת דרכם.

הכי זול לא תמיד הכי משלם

לפני ששואלים כמה עולה להוציא ספר, יש צורך לשאול את השאלה לאיזו הוצאה הכי נכון לפנות, כיוון  שלעיתים שווה לקחת חלק בהוצאת העלויות, וזאת כוון שניתן להתחיל את תהליך השיווק יותר מהר ואף ניתן להגיע אל ההוצאה המתאימה ביותר. כך למשל אם כתבתם ספר לילדים או לנוער, טוב להכיר את הוצאת " ספרי צמרת" אשר מתמחה בתחום של הוצאה לאור ספרי ילדים, וזאת על מנת ליהנות ממקצועיות ספציפית בנישה וכמובן שגם מעוד שורה ארוכה של יתרונות – כגון ניסיון, יצירתיות, אמינות, שיתוף הסופר לכל אורך התהליך, תמיכה של אנשי מקצוע ועוד.

השפעת אופי ההדפסה על התמחור

לבסוף נציין שלאפקט ההדפסה יש השפעה ישירה על גובה ההוצאה, וכאן יש לציין שכל פרמטר עשוי להשפיע, כך למשל יש להתחשב בכמות העותקים, בסוג הכריכה, בגודל הפורמט, בצבעוניות, בשיטת הדפוס בה בוחרים וכדומה – שיהיה בהצלחה!

צרו קשר עימנו
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם: