הוצאת ספר לאור-כל השלבים

סיימתם לכתוב את הספר שלכם ואתם כבר חולמים על לראות אותו בחנויות ולשמוע אנשים מדברים עליו. אבל בשביל זה צריך לעבור מספר שלבים עד שהספר יצא לאור.

תהליך ההוצאה לאור הוא תהליך ארוך אך לא מסובך, ומה שהכי חשוב זה להיות עם אצבע על הדופק ולעקוב אחר כל השלבים.

על מנת להוציא לאור את הספר שלכם בצורה מקצועית זה ממש לא משנה מספר העותקים אלא שתעברו על השלבים בצורה ברורה ומדויקת.

עריכה:

ישנם כמה סוגים של עריכות- עריכת טקסט, עריכת סגנון ועריכה לשונית.

במידה אתם צריכים סיוע בפיתוח של עלילת הספר, שיוף של הסגנון, שינוי בתכנים- הרי שאתם זקוקים לעריכת תוכן.

על מנת להתאים את סוג כתב היד לקהל היעד- יש צורך בעריכת סגנון. לדוגמא- לא כל ספר ילדים צריך להיכתב בחרוזים ולא כל אחד יודע להפחיד או לייצר אווירת מתח כפי שצריך בספר אימה ומתח.

על פי כללי האקדמיה ללשון על כל ספר שיוצא לאור בישראל לעבור עריכה לשונית. בעריכה לשונית עוברים על שגיאות כתיב, שגיאות תחביר ופיסוק מדויק של הטקסט.

עימוד:

הספר כתוב וערוך וכעת יש לעמד אותו בצורה מקצועית ונוחה לקריאה. כל סוג של ספר זקוק לסוג אחר של עימוד.העימוד חשוב על מנת שהכתיבה תהיה מוגשת לקורא בצורה נוחה לקריאה ומעניינת. כמו כן, יש יתר חשיבות לעימוד הספר כאשר ישנן תמונות המשולבות בתוך הטקסט.

ברוב הסיפורים העימוד הנדרש הוא עימוד פשוט- עימוד סטנדרטי עם שילוב של תמונות בין הפסקאות. ישנם ספרים שדורשים עיצוב אלבומי בו גם האיורים והתמונות מקבלים עמודים מושקעים ומעוצבים ויש לעמד בהאתם.

עיצוב הכריכה:

תפקידה של כריכת הספר הוא למשוך את הקורא לבחור באותו ספר לקריאה ולעורר את סקרנותו ולכן היא חשובה ביותר. היא בעצם הרושם הראשוני של הספר על הקורא. ישנם מספר סוגי כריכות- כריכה רכה, כריכה קשה . חשוב לדעת מראש כמה עותקים תרצו להדפיס ובאיזה סוג של בית דפוס שכן יש לזה השפעה על סוג הכריכה.

הדפסה:

כאשר הספר עבר את השלבים ההכרחיים ומכון להפקה- עליכם להחליט אם תסתפקו בעותק אלקטרוני שניתן לשלוח או להוריד למחשב או שתדפיסו את הספר. במידה ותחליטו להדפיסו- בהתחשב בכמות שתחליטו להדפיס יש לבחור דפוס דיגיטאלי או אופסט (דפוס מסחרי)

ספר אלקטרוני הוא ספר שניתן להוריד במחשב או בנייד ואין צורך להדפיסו כלל. החיסכון הכספי הוא גדול אך רבים עוד לא התרגלו לקריאה במחשב נייד או נייח ויעדיפו את הדבר האמיתי הלא הוא הספר המודפס.

מסת"ב- ברקוד לספר:

מספר ספר תקני בינלאומי שהינו קוד מזהה ייחודי של כל ספר וספר. הוא מודפס על הכריכה האחורית של הספר. הקוד מיועד לשימוש בקטלוגים מסחריים ולצורך קטלוג בספריות. בישראל הגוף האחראי על המסת"ב הוא מרכז הספר והספריות בישראל.
מסירת עותקים של הספר לספרייה הלאומית:

כל סופר שמוציא לאור ספר בארץ עליו למסור שני עותקים ללא עלות לספריה הלאומית בתוך חודש מיום הוצאתו לאור, לפי חוק הספרים. כך ניתן למצוא בספריה הלאומית את הפרסומים של הספרים מכל המגזרים של החברה הישראלית.
הפצה לחנויות:

במידה והינכם מעוניינים להפיץ את הספר לחנויות עליכם לבדוק את האפשרות ואת העלויות מול ההוצאה לאור שדרכה אתם מוציאים את הספר ולקרוא את האותיות הקטנות לפני החתימה על כל התהליך.

פרסום ויחסי ציבור:

גם לשלב זה עליכם להיות מוכנים מראש- לבדוק עם חברת ההוצאה לאור בדיוק מה הם מציעים מבחינת שיווק קידום ויחסי ציבור לספר שלכם. במידה ואתם מעוניינים לעשות זאת עצמאית חפשו משרד יחסי ציבור המתמחים בספרים וקידומם.

 

 

 

 

 

צרו קשר עימנו
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם: