טיפים לסופר המתחיל

כתבתם, ערכתם, הוצאתם לאור ועכשיו אתם רוצים שכולם יכירו את הספר שלכם וכמובן יקראו אותו וייהנו ממנו! כאן מגיע השלב של הקידום ויחסי הציבור שלו. זה לא שלב קצר וגם לא שלב פשוט אלא שלב שדורש סבלנות והתמדה- אך אם עושים זאת נכון ולא מוותרים- זה עובד.  אז איך מקדמים את הספר בעצמיכם? מספר טיפים שיסיעו:

מדיה חברתית:

פייסבוק,לינקדין, אינסטגרם… בכל הרשתות האלה אתם צריכים להיות מהסיבה הפשוטה שכולם שם. גם אם אתם לא לגמרי מבינים או מתחברים למדיה מסוימת- לא אומר שהיא לא פועלת ולכן, או שתתפעלו אותה לבד או שתעבדו עם איש מקצוע אבל אל תוותרו על החלק החשוב הזה.

פייסבוק- במידה ויש לכם יותר מספר אחד או שאתם מתכננים לכתוב עוד, מומלץ לפתוח דף כללי של סופר ושם להעלות את כל הספרים. במידה ומדובר בספר אחד- פתחו דף לספר עצמו. מה שחשוב לזכור בפייסבוק זה שזו רשת חברתית ולכן לא צריך למכור בה אלא לגרום לאנשים להכיר אתכם, את הספר, את מה שעומד מאחוריו ולהתחבר אליכם. ברשת הזו לא פחות חשובה התמונה שלכם בבית הדפוס מחזיקים עותק של הספר שרק יצא מאשר הספר עצמו והיכן הוא נמכר.

  1. מומלץ להעלות פוסט ביום
  2. חלוקת הפוסטים צריכה להיות- פוסט הכרות על מי אתם ואיך נולד הספר. קטעים מתוכו, צילומים מאחורי הקלעים ושיתוף של הסיפור האישי. האנשת הדמויות בספר ושיתוף של האיורים. המלצות של קוראים. מספיק פוסט שיווקי אחד בשבוע על איפה ניתן לקנות את הספר ומהי העלות.
  3. תזמנו את הפוסטים שבועיים מראש וכך לא תהיו עסוקים בפייסבוק באופן יום יומי
  4. שתפו לפרטי את הפוסטים החשובים והאישיים. הזמינו חברים לעשות לייק ולשתף ולהגיב.

אינסטגרם– ברשת הזו הכל סובב סביב הנראות. תמונות טובות ואיכותיות שגורמות לגולש להיכנס ולקרוא את מה שיש לכם לומר.

  1. החליטו על קונספט 9 תמונות מראש. צלמו, ערכו, חשבו מראש מה אתם רוצים להעבירץ למשל- מאחורי הקלעים, משפטים מתוך הספר, תמונות שעוררו בכם השראה לכתוב אותו.
  2. אל תשתמשו באותן תמונות בפייסבוק ובאינסטגרם. תמיד אפשר לשתף מהאינסטגרם לפייסבוק
  3. תחליטו על תיוגים מראש וכך יהיה לכם קל יותר בכל פעם שתעלו תמונה. גם כאן מומלץ תמונה ביום במשך כל השבוע. מספר התיוגים המקסימאלי הוא 30 ומומלץ להשתמש בכולם. שלושת הראשונים- תיוגים שלכם (שמכם, שם הספר…) לאחר מכן עוד 17 תיוגים רלוונטיים כמו- סופר, ספר חדש, סופרת, לכתוב, ותיוגים שקשורים לתמונה עצמה ולנושא הספר. 10 תיוגים אחרונים באנגלית.

לינקדין– הרשת שנותנת הכי הרבה בעד הכי מעט מאמץ. הלינקדין הוא סוג של קורות חיים שמעבירים בצורה מקצועית את המידע עליכם ועל הספר. שלושה פוסטים בשבוע ואתם מסודרים

  1. העלו תמונה איכותית ומקצועית.
  2. מלאו את כל הפרטים הטכניים
  3. חלקו את קורות החיים שלכם למה שחשוב והעלו אותם כפוסטים עם תמונות

 

 

 

 

  1. העלו לינקים לכתבות רלוונטיות בתחום שבו עוסק הספר, עוררו עניין בקהל הקוראים.
  2. העלו מדי פעם משפטים מתוך הספר עם תזכורת היכן ניתן לרכוש.
  3. הלינקדין אוטומטית יציע לכם אנשי קשר מהמייל שלכם וכאלה המשותפים לחברים שלכם. סננו- בדקו מה הם עושים ואם הם רלוונטיים ואז אשרו.

 

כתבות תוכן:

כיום זה לא סוד שמה שאנשים מחפשים ומה שהרשת מקדמת זה תוכן! תוכן איכותי ומעניין אף פעם לא יוצא מהאופנה. לכן חשבו על הנושאים שמתקשרים לספר שלכם- אם מדובר בספר טיפולי, ספר לנשים, ספר לילדים- וכתבו כתבות תוכן העוסקות בתחומים אלה. את הכתבות ניתן לפרסם כבלוג אישי שלכם בפלטפורמה קיימת ולהשיג חשיפה גדולה או לשלוח אותם לאתרים רלוונטיים לפרסום ללא עלות (כל עוד מדובר בכתבת תוכן מעניינת, לא שיווקית ושלא התפרסמה במקום אחר) בעד קרדיט וקישור לרכישת הספר. מאמץ ששווה להשקיע בו.

אייטמים:

בשביל שאנשים יוכלו באמת להתרשם מהספר שלכם ולהמליץ עליו הלאה- הם צריכים לקרוא אותו. לכן עליכם לחלק כמות מהספרים ללא עלות כחלק מתקציב השיווק שלכם על מנת להגיע לקהל היעד הרלוונטי.

  1. החליטו מי קהל היעד של הספר
  2. החליטו על כמות הספרים שתרצו לחלק ללא עלות
  3. הכינו רשימה של מקומות שסוקרים ספרים- מדורים במקומונים,בעיתונות, בלוגרים, אתרים, דפי פייסבוק. פנו אליהם עם תמונה ומידע על הספר בהצעה לשלוח להם. חשוב לשלוח בדואר רשום, לוודא קבלה ולאחר מכן לתת להם זמן סביר לקריאה טרם העלאת חוות הדעת.

 

בהצלחה!

חן קרופניק

מנהלת משרד יחסי הציבור 'הבית להתפתחות' www.habayit.co.il

צרו קשר עימנו
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם: