מה צריך על מנת להמציא משחק למבוגרים? אתם לא חייבם לעסוק במקצוע הקשור לתחום זה או לתחום היצירה בכלל. כל מה שאתם צריכים הוא להיות יצירתיים. כל שעליכם לעשות הוא להפסיק לחשוב על כך שאתם מבוגרים ולא לפחד להתחבר מחדש למה שמזוהה יותר עם עולם הילדות.

מבוגרים כמו הילדים, יכולים להיות במשחק כל מי ומה שירצו. אף אחד לא חייב להיות בהכרח מה שהוא במציאות, אם אינו בוחר בכך. יתרה מכך, לכל אחד ניתנת ההזדמנות לבחור לעצמו דמות אחרת, שונה ומנוגדת בקיצוניות, למי שהוא בחיים האמתיים.

ערבי משחק אצל מבוגרים הם שכיחים יותר ויותר. במקום להתקבץ מול מסך הטלוויזיה, ישנן קבוצות של חברים המעדיפים להתכנס למשחקי חברה. משחקים חברתיים שנתפסו אולי כלא רלוונטיים, נמצאים כיום בליבם של אירועים חברתיים וזוכים לתחייה מחודשת. המשחקים בקרב מבוגרים תופסים כיום תאוצה רבה על כל גווניהם.

משחקים הם משחקים. הגבול בין משחקים של ילדים למבוגרים הוא דק וגמיש אם בכלל קיים. מי מאיתנו לא מכיר את הטיפוס של אבא, שקונה לילד מכונית צעצוע המופעלת בשלט רחוק והילד, צריך להמתין בסבלנות לשחק עד שאביו יסיים "לבדוק שהמכונית פועלת כמו שצריך"? תודו כי לא פעם מצאתם את עצמכם משחקים ונהנים ממשחקים שהם משחקי ילדים במקור כדוגמת מונופול, משחק זיכרון, דוקים ועוד. ישנם לא מעט ילדים שמשחקים גם במה שנחשב משחקים של מבוגרים כדוגמת שחמט, דמקה ומשחקים רבים ראויים.

גם מבוגרים אוהבים לשחק במשחקי שליטה וכוח. גם מבוגרים אוהבים לצחוק ולהירגע. גם אם מדוברים בכללים קבועים וגם אם מדובר בגמישות יצירתית הנותנת יד חופשית לדמיון, משחק הוא הנאה צרופה. החופש לבחור את המציאות שלנו מקנה לנו תחושת זיכוך גדולה.

משחקים למבוגרים יכולים להיות גם תולדה של תקופה. כשישנו זמן של מתח רגשי הנובע מסיבות שונות כגון מצב אישי, חברתי, מדיני, כלכלי, מוצא כל אחד מאתנו המבוגרים את פינת המילוט שלו מהמציאות. המשחקים יכולים לעסוק בנושאים הרלוונטיים או ההיפוך הגמור. משחקים יכולים להיות כלליים מאד ומותירים לכל אחד מאתנו לקחת את הנושא לכיוון המתאים לו.

משחקים טובים יכולים להגיע מתרבויות שונות, הם תוצר ומניע של רגשות רבים והם מביאים אותנו בדר"כ לתחושה של סיפוק, אושר ותוצאות. משחק טוב יביא לכדי ביטוי את התכונות החזקות שלנו ויעודד אותן. המשחק מאפשר לנו תחושה של משמעות ויצירה של אתגרים חדשים ומתחדשים.

בעולם המבוגרים משמשים המשחקים עבור קשת רחבה של מטרות. משחק לצורך משחק הוא המובן מאליו. במשחקים משתמשים גם מעסיקים במקומות העבודה ותפקידם במקרה זה הוא תחליף להסברים מייגעים, קורסים, סדנאות ועוד. תפקידם הוא לעזור לנו לראות דברים באופן שונה, להרגיל אותנו למציאות חדשה ואף לתרום לתקשורת בינאישית במקום העבודה בין העובדים.

למשחקים תפקיד חשוב בתחום הטיפולי ובהדרכה, בארגונים ובחברות. עוצמתו של המשחק נחשפת פעם אחר פעם אף בהוראה, ניתוח ופיתוח. כוחו של המשחק טמון דווקא באקראיות שבו ובהיותו מסווג אצל רבים כפעולה לא רצינית. יש לכולנו כאן אפשרות להוכיח מחדש כי כוח המשיכה של המשחק והשכנוע הבלתי אמצעי שבו, הם אלה שהופכים אותו להרבה יותר מסתם משחק אלא למשחק חשוב וחיוני. המשחק יכול להיות עסק רציני מאד.

צרו קשר עימנו
מלאו את הטופס ונחזור אליכם בהקדם: